czwartek, 6 marca 2014

credencial - paszport pielgrzyma



Wyruszając na swoje pierwsze camino byłam pełna obaw i wątpliwości.
Jednym z wielu 'problemów' był credencial del peregrino.
Wiedziałam, że można go kupić np. w katedrze w Astordze, czy w Madrycie, ale.... No właśnie to ale. 
W Astordze miałyśmy być około 5 rano... Każdy rozsądny człowiek wie, że o tej godzinie wszystko zamknięte jest. A tym bardziej w Hiszpanii.
Więc postanowiłam wydrukować nasz polski credencial ze strony.

Tysiąc myśli i wątpliwości kłębiło się w mojej głowie- głównie taka, czy na podstawie tego paszportu pielgrzyma otrzymam compostele?
Jak się okazało - otrzymałam. I nie ma jakiś większych problemów z tym do jakiego credenciala zbiera się pieczątki.
Wcześniej -przed Galicją skończyło mi się miejsce w credencialu (dokładnie na O Cebreiro) i musiałam kupić nowy.
Nie żałuję tych kilku euro. Nie oszczędzałam miejsca na pieczątki.
Żałuję jednej rzeczy - że mam ich tak mało.
Są one dla mnie wielkim wspomnieniem, lubię na nie patrzeć i wsponimać poszczególne albergue, kościoły  czy bary. 
Podziwiam, że mimo dominacji jednego lub dwóch motywów każda pieczątka jest inna.
credenciale - camino frances 2012

jakże piękne zakończenie
credenciale - camino portugues 2013

piękne początki camino
różnorodność wzorów
Wypróbowałam sposób ochrony credenciali w czasie drogi - wystarczy woreczek strunowy - idealnie pasuje. A credencial pozostanie suchy w każdych warunkach.
ochrona credenciala


Pod tym adresem można pobrać polską wersję paszportu pielgrzyma:
http://www.santiago.defi.pl/index.php?i=paszport

------------
Szukając w internecie natknęłam się na wzory różnych okładek credenciali. Są piekne:)


credencial 2010 - rok święty

credencial francuski

credencial - wydanie 2013 - rok wiary

credencial niemiecki

credencial z Andaluzji

nasz wspaniały credencial

kolejny polski credencial

1 komentarz:

  1. dzis wyruszam po raz trzeci na Camino. Tym razem Porto- Santiago. Wszystkim, ktorzy tam nie byli, polecam to wielkie duchowe przezycie i ostrzegam, ze to wciaga.Ale coz nie ma nic piekniejszego jak przyciaganie Pana Boga, zatem on mnie prowadzi i dzieja sie cuda.

    OdpowiedzUsuń